آشنایی با حملات سایبری که ممکن است بر روی ایمیل اتفاق بیفتد

Cyber Attack

در دنیا شرکت‌های بسیاری مانند یاهو و مایکروسافت هستند که سرویس ایمیل را به صورت رایگان و بدون دریافت هیچ هزینه‌ای به کاربران خود ارائه می‌دهند. همچنین از هر مرورگری مانند کروم یا فایرفاکس می‌توان برای دسترسی به ایمیل‌ها و چک کردن آنها استفاده کرد. در کنار این موارد می‌توان به ایمیل کلاینت‌هایی مانند Microsoft Outlook اشاره کرد که برای کاربران دسترسی به ایمیل‌هایشان را راحت‌تر کرده است. 

email

در اینجا می‌خواهیم شما را با برخی از آسیب‌هایی که از طریق ایمیل ممکن است با آنها مواجه شوید آشنا کنیم. 
1- Spamming: 
این مفهوم بدان معناست که ممکن است فرد مهاجم برای شما یک ایمیل ارسال کرده باشد که در آن یک لینک مخرب وجود داشته باشد و زمانی که شما بر روی آن کلیک می‌کنید سیستم شما مورد حمله سایبری قرار بگیرد. یا یک بد افزار بر روی کامپیوتر شما نصب شود که کنترل سیستم شما را در دست بگیرد. اساس عملکرد ایمیل‌های اسپم، ارسال انبوهی از ایمیل‌ها به سمت کاربران ناشناس است. در این حمله هیچ اعتنایی به ظرفیت ایمیل باکس کاربر نمی شود و بدون توجه به محدودیت حجم ایمیل کاربر، ایمیل اسپم ارسال می‌شود. ایمیل‌های اسپم معمولا در قسمت spam قرار می‌گیرند. 
 

spam

2- Hoax/Chain:
زمانی که شما ایمیلی دریافت می‌کنید که حاوی اطلاعات جعلی است و شما را برای ارسال ایمیل به شخص دیگری ترغیب می‌کند، در واقع شما ایمیل Hoax/Chain دریافت کرده‌اید. 
3- ممکن است شما از طریق دریافت یک ایمیل به یک سایت مخرب و یا ویروسی هدایت شوید.
 

viral site

4- فیشینگ: 
با دریافت ایمیل‌های فیشینگ، شما به عنوان یک قربانی فریب خواهید خورد و اطلاعات شخصی خود را در اختیار فرد مهاجم قرار می‌دهید. در زیر نمونه‌ای از این ایمیل‌ها را می‌توان مشاهده کرد. 
 

phishing

5- مواردی که به ایمیل پیوست می‌شوند می‌توانند شامل انواع بدافزارها از جمله تروجان، ویروس و یا کرم باشند که سیستم شما را تهدید می‌کند. این، عمده‌ترین خطری است که می‌تواند برای شما بسیار گران تمام شود. 
6- Email Spoofing: 
در این حمله فرد مهاجم هدر بسته ایمیل را به هنگام ارسال آن تغییر می‌دهد و با یک آدرس جعلی در نقش فرستنده ایمیل ایفای نقش می‌کند و ایمیل فرد قربانی را هدف قرار می‌دهد.